ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ


fakta-fakta..

ahh..abisla! utk subjek BM..semua org kena bentang psal "informasi menarik" dan jugak pidato..
dan..yg menyedihkannya, aku bakal bentang psal informasi..minggu dpan kot!
hwaaa..nk ckp per ek??
humm..meh aku kongsi ngan korg info yg aku dpt dr tenet!

-Pertama - belajar daripada pengalaman sendiri; mereka ini dikatakan bijak dan berpengalaman.

-Kedua - mereka belajar daripada pengalaman orang lain; mereka ini dikatakan cerdik dan dapat menikmati kegembiraan dalam hidup.

-Ketiga - mereka yang tidak belajar daripada pengalaman sendiri mahupun orang lain; mereka inilah yang hanyut dengan kebodohan sendiri.

ahha! and..the best fact that i really love is...

and..lastly! BAHAN KETAWA plak


Selamatkan kapak
SEORANG bapa dan anaknya yang masih kecil menaiki sampan di sungai yang sangat dalam dan deras airnya.Mereka baru selesai memotong kayu untuk dijual sebagai punca pendapatan sekeluarga.
Tiba-tiba sampan mereka terlanggar kayu besar dan karam.Anak dan bapa terhumban ke dalam sungai.
Bagaimanapun, si bapa segera menyelam dan menyelamatkan kapaknya sebelum berenang ke tebing.
"Mengapa kau selamatkan kapak, bukan budak tu? " tanya orang kampung.
"Bertenang...Kapak aku ni kalau tengelam takkan timbul lagi.Anak aku tu sehari dua lagi timbul la..."katanya.

Labels:

"fakta-fakta.." was Posted On: Friday, February 6, 2009 @7:34 PM | 1 lovely comments


« Older posts | Newer posts »


Layout TeaCakeHouse. All rights reserved.
Please view with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Resources: TFN.